Polska grafika projektowa jako forma transformacji, racjonalizacja i dezorganizacja, Rene Wawrzkiewicz

Historia i współczesność designu w Polsce jest bardzo dobrym przykładem na prezentację, w jaki sposób design i estetyka stają się formą organizacji przekazu przymusu gospodarczego i manipulacji ideologicznej. W jaki sposób odbywa się ciągły regres symbolicznych obszarów wolności twórczej i niezależności designera, na rzecz norm i zasad danego systemu polityczno-ekonomicznego. Zawód i praca grafika-projektanta jest wciąż narzędziem gry, w której nieświadomie i biernie bierzemy udział każdego dnia.

Rene Wawrzkiewicz
Grafik-projektant. Absolwent wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Współtwórca studia projektowego MamaStudio (2001-2008). Współzałożyciel i członek zarządu Stowarzyszenia Tworców Grafiki Użytkowej. Pomysłodawca i koordynator projektów stowarzyszenia, między innymi: „Cyklu wykładów o projektowaniu czasopism i typografii”, „Dorocznej Wystawy Prac Członków STGU”. Kurator wystawy „Dizajn dla wolności, wolność w dizajnie” oraz projektu „Powszechny Projekt Graficzny”. Autor projektów graficznych i indentyfikacji wizualnych dla m.in.: Arkadius Anarchy Jeans, Agencji Good Music, Instytutu Adama Mickiewicza, Fundacji Bęc Zmiana, Fundacji Galerii Foksal, Fundacji Laury Palmer, Teatru Polskiego w Bydgoszczy, TVP Kultura. Obecnie autor oprawy graficznej Nowego Teatru Krzysztofa Warlikowskiego w Warszawie.